31.10.2021 r.
Kalendarz liturgiczny:
W tym tygodniu I czwartek, piątek i I sobota miesiąca. Spowiedź święta w czwartek i piątek od godz. 630 do 700 oraz od 1700 do 1800. W I czwartek „Wieczór św. Jana Pawła II”: 1830-1930 Godzina Święta, następnie cicha adoracja i o 2000 Eucharystia z błogosławieństwem relikwiami św. Jana Pawła II. W I piątek po Mszach świętych Litania do Serca Pana Jezusa. W I sobotę zmianka tajemnic różańcowych o godz. 700; odwiedziny chorych od godz. 900. Wieczorem o 1800 Msza św. wynagradzająca Niepokalanemu Sercu NMP i Nabożeństwo I-Sobotnie.
Wypominki roczne czytane są w każdą niedzielę – jedna część przed Mszą św. o godz. 900, druga przed Mszą o godz. 1100. Msza św. w intencji wypominanych w rocznych Wypominkach odprawiana jest w pierwsze czwartki miesiąca (najbliższa 4 XI o godz. 700). Wypominki jednorazowe czytane są w czasie Procesji na cmentarzu 1 XI o godz. 1400 (całość) oraz podczas Różańca za zmarłych odmawianego od 2 do 8 listopada włącznie (w dni powszednie o godz. 1730; w niedzielę 7 XI o godz. 1530). W czasie Różańca za zmarłych odmawiana jest każdego dnia jedna z siedmiu części Wypominków jednorazowych. Za ofiary przekazywane z tytułu wypominków składamy serdeczne Bóg zapłać.
W niedzielę za tydzień zapraszamy na „Drogę Światła” – nabożeństwo na cmentarzu parafialnym połączone z modlitwą za zmarłych. Początek o godz. 1900 przy Krzyżu.
W przyszłą niedzielę 7 XI będziemy gościć w naszej parafii franciszkanów z Krakowa, którzy przybliżą nam postacie pierwszych błogosławionych polskich misjonarzy-męczenników - bł. Michała Tomaszka i bł. Zbigniewa Strzałkowskiego - zamordowanych w Peru 9.08.1991 a wyniesionych na ołtarze 5.12.2015 r. Na Mszy św. o godz. 700 przekażą i zainstalują w naszej Parafii relikwie męczenników 1 stopnia "ex ossibus" - cząstki ich kości. Po każdej Mszy św. przy wyjściu z kościoła będzie można otrzymać dla siebie i dla swojej rodziny relikwie drugiego stopnia "ex-indumentis" (czyli cząstki ich ubrań). Tam również będzie można złożyć do puszki ofiarę na misje franciszkańskie, jako podziękowanie za słowo Boże i otrzymane relikwie oraz nabyć materiały związane z męczennikami ‑ książki, filmy, obrazki, a także różańce z relikwiami męczenników
Salezjański Wolontariat Misyjny dziękuje za serdeczne przyjęcie w naszej parafii. Podczas zbiórki udało się zgromadzić 3 712, 71 zł. Pełna treść podziękowania w gablocie.
Dzieci, które oddały plansze z pamiątkami udziału w Eucharystii lub w Różańcu, zapraszamy po odbiór nagrody do zakrystii.
Bóg zapłać za wszystkie ofiary składane w kościele i na konto parafialne. Jednocześnie – po uzgodnieniu z Radą Parafialną – zwracamy się z prośbą do naszych parafian, aby każda rodzina złożyła wg uznania i ofiarę w kopercie na kwiaty i utrzymanie czystości w kościele w ciągu całego roku, jako ekwiwalent w miejsce dyżuru w sprzątaniu. Przyjęty termin to cały Adwent począwszy
od I-szej niedzieli Adwentu. Prosimy, by na kopercie umieścić imię i nazwisko oraz adres.
Na nadchodzący tydzień życzymy wszystkim błogosławieństwa Bożego, opieki Matki Bożej Dziekanowskiej i Wszystkich Świętych.
SYNOD BISKUPÓW - ETAP KONSULTACJI DIECEZJALNYCH
Ankieta duszpasterska
1. Towarzysze podróży
a) Które ze wspólnot parafialnych są najliczniejsze i dlaczego?
b) Które ze wspólnot parafialnych są najmniej liczne i dlaczego?
c) Które ze wspólnot parafialnych przeżywają kryzys i dlaczego?
d) Które grupy społeczne mogą czuć się zmarginalizowane w kościele i dlaczego?
e) Co można uczynić, aby każdy człowiek ochrzczony czuł się w Kościele, jak w domu?
2. Słuchanie
a) W jaki sposób Bóg przemawia do nas poprzez głosy, które czasami ignorujemy?
b) Czy, a jeśli tak, to w jaki sposób wysłuchiwani są świeccy, zwłaszcza kobiety i młodzi ludzie?
c) Jak wygląda w Archidiecezji tolerancja wobec tych, którzy mają inne poglądy niż oficjalne stanowisko Kościoła?
d) Jaki jest wkład osób konsekrowanych w słuchiwanie się w głos Boga i Kościoła?
e) Jaki jest zakres zabierania głosu przez mniejszości, a zwłaszcza osoby doświadczające ubóstwa, marginalizacji lub wykluczenia społecznego?
3. Zabieranie głosu
a) Co umożliwia lub utrudnia odważne, szczere i odpowiedzialne wypowiadanie się w naszym Kościele lokalnym i w społeczeństwie?
b) Jakie są możliwości zabierania głosu osób świeckich w sprawach kościelnych?
c) Kiedy i jak udaje nam się powiedzieć to, co jest dla nas ważne?
d) Jak funkcjonują relacje z systemem medialnym (nie tylko z mediami katolickimi)?
e) Kto przemawia w imieniu wspólnoty chrześcijańskiej i jak jest on wybierany?
4. Celebrowanie
a) W jaki sposób modlitwa i celebracje liturgiczne inspirują i ukierunkowują nasze wspólne życie i misję w naszej wspólnocie?
b) W jaki sposób modlitwa i celebracje liturgiczne inspirują najważniejsze decyzje?
c) W jaki sposób krzewimy czynne uczestnictwo wszystkich wiernych w liturgii?
d) Jaka przestrzeń jest dana na uczestniczenie w posłudze lektora i akolity?
e) Jakie są mankamenty w celebracji i modlitwie w obszarze parafii, dekanatu i diecezji?
5. Współodpowiedzialni w naszej wspólnej misji
a) W jaki sposób każda osoba ochrzczona jest powołana do uczestniczenia w misji Kościoła?
b) Co przeszkadza ochrzczonym w byciu aktywnymi w misji?
c) Jakie obszary misji są przez nas zaniedbywane?
d) W jaki sposób wspólnota wspiera swoich członków zaangażowanych w służbę na rzecz społeczeństwa (zaangażowanie społeczne i polityczne, badania naukowe, nauczanie, krzewienie sprawiedliwości społecznej, ochrona praw człowieka, troska o środowisko itp.)?
e) W jaki sposób Kościół pomaga tym członkom przeżywać ich służbę społeczeństwu w sposób misyjny oraz w jaki sposób dokonuje się rozeznania wyborów związanych z misją i przez kogo?
6. Dialog w Kościele i społeczeństwie
a) W jakim stopniu różne osoby w naszej wspólnocie spotykają się, aby prowadzić dialog?
b) Jakie są miejsca i środki dialogu w naszym Kościele lokalnym?
c) W jaki sposób krzewimy współpracę z diecezjami sąsiednimi, wspólnotami zakonnymi na danym terenie, stowarzyszeniami świeckich i ruchami itd.?
d) W jaki sposób są rozwiązywane różnice poglądów, konflikty i trudności (na jakie szczegółowe kwestie w Kościele i społeczeństwie powinniśmy zwrócić większą uwagę)?
e) Jakie doświadczenia dialogu i wspólnego zaangażowania mamy z wyznawcami innych religii i z osobami bez afiliacji religijnej (w jaki sposób Kościół prowadzi dialog i uczy się od innych instytucji społeczeństwa: świata polityki, ekonomii, kultury, społeczeństwa obywatelskiego i ludzi żyjących w ubóstwie)?
7. Ekumenizm
a) Jakie relacje ma nasza wspólnota kościelna z członkami innych tradycji chrześcijańskich i wyznań?
b) Co nas łączy i jak razem podążamy?
c) Jakie owoce przyniosło nam wspólne podążanie?
d) Jakie są trudności we wspólnym podążaniu?
e) Jak możemy zrobić następny krok we wspólnym podążaniu naprzód?
8. Władza i uczestnictwo
a) Kościół synodalny jest Kościołem uczestniczącym i współodpowiedzialnym (w jaki sposób nasza wspólnota kościelna określa cele, do których należy dążyć, drogę do ich osiągnięcia i kroki, które należy podjąć?
b) W jaki sposób sprawowana jest władza lub zarządzanie w naszym Kościele lokalnym?
c) W jaki sposób praca zespołowa i współodpowiedzialność są realizowane w praktyce? (w jaki sposób i przez kogo przeprowadzane są ewaluacje?);
d) Jak są promowane posługi i odpowiedzialność świeckich (czy mamy owocne doświadczenia synodalności na poziomie lokalnym?
e) Jak funkcjonują organizmy synodalne na poziomie Kościoła lokalnego (Rady Duszpasterskie w parafiach i diecezjach, Rady Kapłańskie itd.)?
9. Rozeznawanie i podejmowanie decyzji
a) Jakie metody i procesy stosujemy w podejmowaniu decyzji i jak je można ulepszyć?
b) Jak krzewimy branie udziału w podejmowaniu decyzji w strukturach hierarchicznych?
c) Czy nasze metody podejmowania decyzji pomagają nam słuchać całego Ludu Bożego?
d) Jaki jest związek między konsultacją a podejmowaniem decyzji i jak to realizujemy w praktyce?
e) Jakich narzędzi i procedur używamy, aby promować przejrzystość i możliwość rozliczenia (jak możemy wzrastać we wspólnotowym rozeznawaniu duchowym)?
10. Formowanie się w synodalności
a) W jaki sposób nasza wspólnota kościelna formuje ludzi, aby byli bardziej zdolni do „podążania razem”, słuchania siebie nawzajem, uczestniczenia w misji i angażowania się w dialog?
b) Jaka formacja jest oferowana, aby wspierać rozeznawanie i sprawowanie władzy w sposób synodalny?
c) Co należy jak najszybciej zmienić w Kościele Krakowskim?
d) Jak poprawić atmosferę w parafii i dekanacie?
e) Co jest mocną stroną Archidiecezji Krakowskiej, duchowieństwa, wiernych świeckich?